Beslutninger baseret på faktiske data

Business Intelligence handler om at give de rette informationer, til de rette personer, på det rette tidspunkt i det rette format. Men hvad ER de rette informationer og hvem ER det rette personer egentlig?

Det er langt fra ens for alle virksomheder.

For at få de rette informationer må din organisation derfor være i stand til at stille de rette spørgsmål. Tag f.eks. udgangspunkt i hvilke data, der kunne give jeres kunder, medarbejdere eller borgere en bedre oplevelse af jer som organisation. Hav fokus på kunden:

  • Vil der være efterspørgsel på vores produkter om 5 år?
  • Hvor tilfredse er vores kunder?
  • Hvilke markeder, services eller produkter skal vi evt. opgive?
  • Hvilke kunder overvejer at skifte til en konkurrent?

Og fokus på indtjening:

  • Hvor kommer vi til at tjene vores penge om 1 år?
  • Hvem er vores mest/mindst profitable kunder?

Med en CRM-løsning kan virksomheden få svar, i hvert fald brændstof til svar som er baseret på fakta. Det er oplagt at integrere en Business Intelligence løsning i virksomhedens intranetportal. Business Intelligence bliver på den måde en integreret del af virksomhedens videndelingskultur og noget som alle medarbejdere aktivt kan bruge til at understøtte beslutninger i det daglige.